Turkin matka 2

Matkatoimisto Nazar

Lähtö 20.9.15 Tampere-Alanya  klo 20:50- 01.00 + 1h SunExpress
Paluu 27.9.15 Alanya-Tampere   klo 15.30-20.00 SunExpress

7 päivää − EFTALIA AQUA − Turkler

Hinta:

2 aikuista, 3 lasta,  Hinta 513,20 € / per henkilö
Huoneisto; 1 kpl Perhesviitti B
Ruokailut;  All Inclusive

Kaikki yhteensä:  2,566.00 EUR

Ateria lennolla 2 hlö yhteensä 20.00 EUR meno/paluu
Ateria lennolla 3 hlö yhteensä 15.00 EUR meno/paluu

Perhesviitti B

Täydellinen sviitti suurelle perheelle, joka haluaa asua samassa huoneistossa. Tilaa on jopa 7 hengelle, enint. 6 aikuista. Huoneisto koostuu kahdestatilavasta huoneesta, joista yksi toimii suurena makuuhuoneena ja toinen yhdistettynä olo-/makuuhuoneena. Makuuhuoneessa on parivuode ja yhden hengen vuode. Yhdistetyssä olo-/makuuhuoneessa on parivuode, yhden hengen vuode ja sohva, jota voidaan käyttää lisävuoteena. Huonetyyppi vaatii vähintään 4 täyshintaista vierasta. Mahdollisuus jopa 2 lapsihintaan

Kerrankin on käynyt onni matkassa, toukokuussa kun varasin matkat niin heti piakkoin sen jälkeen hinnat ovat nousseet aika merkittävästi samaan paikkaan, hinta oli yhteensä 3730 €

Lämpötilat

Sää näyttää hyvältä

Sunnuntai 20.9

Lento Tampereen Pirkkalan 1 terminaalista lähti ajallaan klo 20.50 ja kone oli Sunways. Kone oli täynnä ja paikat olivat etukäteen jaettu, joten koko perhe pääsi vierekkäisille paikoille.  Koneeseen olisi voinut myös lisämaksusta ostaa paikat, mutta se olisi ollut turhaan.

Kone saapui Antalyan lentokentälle klo 21.9.2015 klo 01.00 ja matkalaukut löytyivät hihnalta normaaliin tapaan. Taksi oli varattu suomesta etukäteen ja mies odottikin lappu kädessä kun kävelimme terminaalista pihalle. 12 henkilöä mahtui hyvin uudenkarheen sprintteriin. Hotelliin matka oli 100 km ja se kesti reilun tunnin.

Noin kello 3 saavuimme hotellille ja tiskillä oli kaksi nuortamiestä odottamassa. Heillä oli rannekkeet valmiina odottamassa ja he tiedustelivat olisimmeko halunneet syödä. Syönti jätettiin väliin ja menimme huoneisiin.

Huoneet ovat varsin tilavat. Huoneita on kaksi toinen huone on 4x9 metriä, jossa on kolme sänkyä ja sohva ja toinen huone 4x6, jossa on kolme sänkyä. Lisäksi huoneistossa on iso eteinen ja kylpyhuone kylpyammeineen ja vessoineen. Varsin siisti ja tilava 5 henk perheelle.

Nukkumaan mentiin klo 4.

Maanantai 21.09.2015

Herätys klo 9 ja aamupalalle. Siellä olikin sitten väkeä. Sellainen puhdas veikkaus noin 500 henkilöä.

Aamiainen kuitenkin sujui aivan hyvin, koska tilat olivat todella isot ja linjasto 30-40 metriä pitkä.

Linjastolla oli tarjolla hyvin monipuolisesti kaikki tarpeellinen sekä linjaston vieressä kokit paistelivat munakkaita, kananmunia jne.

Aamiaisen jälkeen suuntasimme oman hotellin takapihalla sijaitsevaan vesipuistoon siellä aamupäivä sujui oikein hyvin. Lämpö oli 32 astetta.

Lounas oli klo 12.30 jonne menimme ensimmäisenä. Silloin ei ollut pahemmin ruuhkaa ja ruokaa oli yllinkyllin tarjolla ja kokit paistoivat tuoretta lihaa jne.

Ruokailun jälkeen otimme tunnin päiväunet koko porukka. Päiväunien jälkeen suuntasimme rannan vesipuistoon joka oli noin 4 hehtaarin kokoinen. Siellä polskimme klo 18 saakka ja siirryimme viimeisellä valoisalla tunnille oman hotellin uima-altaalle. Uima-altaan vesi oli 35 asteista.

Syömään klo 19 ja ruokailun jälkeen menimme nukkumaan klo 20. Kyllä uni maistui koko porukalle.

Tiistai 22.09.2015

12 tunnin yöunien jälkeen aamiaisella päätimme suunnata kohti Alanyaa.

Menin tilaamaan tilataksia 12 henkilölle. Se osoittautui mahdottomaksi. En käsitä miten suomesta saa helposti tilattua 12 henkilön sprintterin kentälle, mutta hotellilta ei saa tilattu 12 henkilön sprintteriä portille.

Fiat Skudo taksi tuli ja 12 henk sulloutui 8 henk Skudoon. Hienosti 20 km matka Alanyaan sujui.
Pyysimme että kuski veisi meidät Klopatran rannelle, yhtäkkiä kuski ei ymmärtänytkään meitä. Ei mennyt rannalle vaan jonkun paikallisen rättiliikkeen pihalle, josta mies tuli pihalle ja esittelemään koko porukalle t-paitoja. Matka maksoi 30 e,  joka sovittu etukäteen.

Basaarit tuli kierrettyä ja kersat pääsivät rahoistansa eroon sujuvasti. Tulipa kierrettyä niin ei tarvitse koko viikkoa marista koska päästään basaareihin. Siinä päivä pyörähtikin ja olimme vielä muutaman tunnin kleopatran rannalla ja leikkipaikoissa. Lämpöä oli 32 astetta.

Kävelimme taksiasemalle ja tilasimme 12 henk tilataksin. Ja taas sama juttu. Se ei ollut mahdollista. Vaikka täällä joka paikassa pyörii Sprintterin tilatakseja niin ei kai niillä kukaan ajele kun niitä ei saa muutakuin suomesta varattua. Aika erikoista.

Tulimme takaisin kahdella Skudolla ja hinta oli kahdelta taksilta yhteen 35 euroa.

Lounas aika oli mennyt jo ohi, mutta hotellilla oli snak bar 24 h auki, josta saimme sitten makaroonit ja ranskalaiset ym. Kupu tuli ravittua niilläkin aivan riittävästi.

Tarkoitus oli iltapäivällä mennä vesiliukumäkiin. Kävimme vaihtamassa uikkari ja kun olimme kävelemässä uima-altalle isku ukkosmyrsky. Tuuli nousi samantien reiluun 20 metriin/s ja aurinkovarjot ja aurinkotuolit lähtivät lentoon. Aika ripeästi henkilökunta otti tilanteen haltuun ja tuolit ja varjot olivat suojassa eikä vahinkoja päässyt tulemaan.

Siinä se iltapäivä menikin hämmästellessä ukkosmyrskyä joka tuli ja meni aivan yllättäen.

Kävimme syömässä ja illalla lähdimme opiskelemaan ympäristöoppia. Kävelimme parin tunnin lenkin lähialueella. Tällä alueella on hotelleja aika runsaasti ja tapahtumia on aivan riittävästi.

Klo 22.00 saavuimme hotellille ja nukkumaan.

Klo 04.00 alkoi aivan älytön salamointi. Taivas oli tunnin täynnä salamoita, mutta ukkosta ei kuulunut.

Keskiviikko 22.9.2015

Herätys klo 8 ja aamupalalle.

Yöllä on satanut runsaasti vettä ja parveke lainehtii. Taivas on pilvinen ja lämpötila 28.

Kyllä se aamukin siitä aukeni ja kello 12 mennessä pilvet olivat lähteneet. Nais väki oli aamupäivän hotellin hamanissa. Iho kuulemma kuorittiin.

Kävimme syömässä ja iltapäivä menikin sitten uima hommissa kello 19 saakka jolloin aurinko alkoi laskemaan. Syömään ja nukkumaan.

Torstai 24.09.2015

Aamu alkoi selkeänä. Hotellin edestä kulki traktori "juna",  kuljetti meidät lähimpään turkrerin kylään. Kylässä oli muutama kauppa ja basar. Traktorilla oli noin 20 min lenkki, millä se pääasiassa vein rannalle väkeä. Ostosreissun jälkeen menimme omalla uima-altaalle. Olimme siellä ruokailuun saakka ja ruokailun jälkeen. Siirryimme rannan vesipuistoon. Se on noin 5 hehtaaria suuri ja siellä on kyllä joka ikäiselle tekemistä kuin tekemistä. All Inclusiveen kuuluu myös ranta-alueen kaikki palvelut. Ruokaa ja juomaa on enemmän kuin riittävästi tarjolla. Vesipuistossa viihdyimme auringonlaskuun saakka. Lämpötila 34 astetta. Merivesi oli 28 asteista.

Perjantai 25.09.2015

Aamulenkki ja auringon noustessa lämpötila näytti jo 28 astetta. Päivästä on tulossa lämmin. Lämpötila nousi varsin nopeasti 34 asteeseen. Lapset olivat uima-altailla koko päivän.

Perjantai illaksi varasimme ala carte ravintolasta pöydän ja söimme kolmen ruokalajin illallisen. Tenavia se vähän koitteli kun ruokailu kesti 2 tuntia, normaalin 15 minuutin sijaan.

Ravintoloita on ranta-alueella ainakin kolme. Italialainen, turkkilainen ja kreikkalainen.

Ranta-alueella tapahtuu illalla monenlaista. mm 2 live bändiä soitti koko ABBA:n tuotannon. Lisäksi amfi-teatterissa oli erilaisia esityksiä jne. Monenlaista tarjolla.

Lauantai 26.09.2015

Aamulenkillä tuli tutustuttua naapuri hotelleihin. Tässä tunnin lenkin aikana kävin noin 10 hotellissa. Jotka kaikki ovat varsin laadukkaita ja uusia. Lisäksi alueelle oli nousemassa yksi uusi hotelli. Laadukkain hotelleista oli Xavier.

Lenkin ja aamupalan jälkeen päivä kului ranta-alueella.

Sunnuntai 27.09.2015

Formula kanavan etsintää.

Lähtö hotellilta klo 11.30

Ja lento takaisin suomeen kello 15:30 ja Tampereella 20:00

Ihme kyllä 12 henkilön seurueessa kaikki ovat pysyneet terveinä ja ruokakin on ollut hyvää.

Aamupalaa on aivan riittävästi tarjolla.